Klant
Simyo
Jaar
2015
Deliverables
Concepting
Wireframes
Visual Design
In dienst van

Over De Opdracht

Simyo is een van de grootste providers in Nederland en Duitsland. Omdat ze gefocust zijn op mobiele producten en digitale services, is het van belang om voorop te lopen op het gebied digitale technologieën en innovaties. Met dit in ons achterhoofd hebben wij bij Sinnerschrader Mobile twee concepten uitgewerkt en ontwikkeld voor Simyo.

De focus van deze concepten lag op het snel en overzichtelijk aanbieden van de klant zijn credit en data en de mogelijkheid om dit op te waarderen met minimale interactie. Dit hebben wij mogelijk gemaakt door gebruik te maken van een Widget en een wearable app.

01

Overzicht data gebruik

De widget staat gekoppeld aan de applicatie van Simyo. Zodra de klant zich heeft ingelogd op de app, kan hij zien wat zijn data gebruik is, hoeveel data nog over heeft en de mogelijkheid om eenvoudig naar de app te gaan om dit op te waarderen.

02

Laatste MB’s

In de widget is de functionaliteit gebouwd om de klant te waarschuwen als de data bijna verbruikt is.

03

Inloggen

Om de widget te kunnen gebruiken, moet de gebruiker wel automatisch ingelogd zijn in de applicatie. De widget geeft aan wanneer dit nog niet zo is.

04

iWatch applicatie

Naast het ontwerpen van de widget, is er ook een iWatch app ontworpen en ontwikkeld.

05

Overzicht

Deze iWatch applicatie heeft dezelfde functie als de widget. De klant kan door naar de app te gaan zien hoeveel data er nog over is en kan dit opwaarderen.

06

Tegoed

Naast het opwaarderen van van de data, kan de klant in de applicatie ook het beltegoed opwaarderen door één klik op de knop.