Deliverables
Onderzoek
Concepting
Flowchart
Wireframing
Responsive webdesign
Klant
In samenwerking met

PowNed

PowNed is met meer dan een miljoen volgers online één van de grootste media kanalen in Nederland. Doordat PowNed een publieke omroep is, heeft het naast een groot aantal volgers, ook betalende leden nodig. Voor het einde van 2020 heeft PowNed 50.000 nieuwe betalende leden nodig om niet uit de lucht te worden gehaald.

Om dit doel te behalen heeft PowNed aangeklopt bij mij en voormalig team bij Brize.

Het concept

Om PowNed 50.000 nieuwe leden te laten krijgen, ben ik met mijn team op een concept gekomen, bestaande uit 2 fases.

Fase 1: Inschrijven als lid
Fase 2: Cashen als ambassadeur

Hoe zit dit nu precies in elkaar?

Iemand wil lid worden van PowNed en betaalt een lidmaatschap van 5,72 voor aankomend jaar. Om lid te worden gaat de inschrijver door een multi-step formulier waarbij de data tussentijds wordt opgeslagen in de database. Als hij/zij het formulier vroegtijdig verlaat, wordt er een automatische mail gestuurd met een link waarbij de gebruiker verder kan gaan daar waar hij/zij gebleven was.

Na het inschrijven, kan de inschrijver ervoor kiezen om een ambassadeur te worden van PowNed. Dit is een referral systeem waarbij de gebruiker een gepersonaliseerde link krijgt die hij kan delen met zijn/haar vrienden. Voor elke inschrijving die er via die specifieke link binnenkomt, krijgt de eigenaar van die link €10,- beloning. In andere woorden, je kan sales-(wo)man worden van PowNed.

Echter, om ervoor te zorgen dat het niet wordt gezien als beloningsysteem (Ik word lid en ik ga daardoor geld verdienen), kunnen ook mensen die geen lid worden deze unieke referral link krijgen om die te delen met zijn/haar kringen. Uiteindelijk wordt PowNed met elke inschrijving geholpen.

50
Wireframes
75
Ontworpen schermen
4
Prototypes

Lid worden

In deze fase kunnen gebruikers lid worden van PowNed. Dit is ingedeeld in meerdere stappen. Gedurende het aanmeld proces, krijgt de aanmelder constant feedback zodat hij weet hoe ver hij in het aanmeld proces is.

Bij één van de eerste stappen moet de aanmelder zijn e-mailadres invullen, hierdoor zijn we in staat om een automatisch mail te versturen zodra het aanmeldformulier vroegtijdig wordt verlaten met een link terug naar het formulier waar de aanmelder uit is gestapt.

Aan de linkerkant van het scherm is een quote te zien die PowNed gebruikt om PowNed fans te triggeren om lid te worden. Hierbij hebben wij concepten bedacht voor korte filmpjes van de presentatoren van PowNed om de quote visueel te versterken.

Lid worden kan via de volgende link:

https://www.jijteltnietmee.tv/

Cashen als ambassadeur

Naast het lid worden, hebben we een concept bedacht waarbij iedereen boven de 16 niet alleen zelf lid kan worden, maar ook ambassadeur kan worden van PowNed. De toekomstige ambassadeur kan zich aanmelden in deze flow door zijn algemene en bank gegevens in te vullen. Zodra deze stappen zijn afgerond, wordt er een “referral-link” gestuurd naar de nieuwe ambassadeur. Deze link kan gedeeld worden en kunnen anderen zich inschrijven als lid. Voor elk lid dat de ambassadeur aanlevert, wordt er €10,- overgemaakt naar zijn bankrekening.

Ambassadeur worden kan via de volgende link:

https://www.jijteltnietmee.tv/verkoper/gegevens

Wil jij weten wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen?